fredag 14. mai 2010

UNIKT ULIKE typer {maratonløperen og sumobryteren}

Denne layouten har jeg laget etter inspirasjon fra Skissedilla # 59. Jeg har snudd den så bildene kom over hverandre. Thomas og jeg har fått to gutter som er veldig ulike hva kroppsbygning angår. Her er de kanskje på sitt mest ulike: Anton 6 år og Waldemar 6 måneder 16.02.2008. Anton har alltid holdt sin egen persentil UNDER alle de andre strekene for vekt og hodeomkrets, og ligget helt på midten når det gjelder høyde. Waldemar gikk hardt ut med sine 4746 g i fødselsvekt og holdt seg som baby godt OVER alle persentiler Da jeg kom på helsestasjonen med Anton som baby var det som å vise frem et mirakel, han var så fin og nett og frisk til tross for en veldig tøff start på livet. Da jeg kom med Waldemar var det litt annerledes, og jeg kan jo forstå det altså, for de var nok veldig engstelige for vekten hans for de sa sånn med sammenbitte tenner, uten å møte blikket mitt: JA VI FÅR HØRE HVA HAN SPISER DA! Og siden jeg heller ikke ble noen racer-ammer med ham, så var det jo morsmelkerstatning for det meste og noen milliliter morsmelk som jeg skviste ut med pumpe de 4 første månedene. Det rare er at jeg er ganske sikker på at Anton alltid har spist mest. Waldemar har heldigvis krøpet seg nedover mellom persentilene etterhvert som han begynte å bevege seg. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg ikke ba dem se på mitt eldste barns mål når de var så bekymret. Egentlig ville jeg at de bare skulle si at jeg var verdens heldigste mamma som hadde fått den aller fineste babyen i hele verden EN GANG TIL!!!

3 kommentarer:

  1. He he, en kraftig plugg, ja! Jeg har også fått et par sånne;)
    Det er rart så ulike søsken kan bli, både i fasong, lynne og personlighet. Mye er likt, men mye er forskjellig også.
    Artig dokumentasjon!

    SvarSlett
  2. Så herlig da! Skjønne unger du har!!
    Tusen takk for at du deltar!

    SvarSlett
  3. Herlig - ja mine to er også fullstendig ulike ang kroppsbygning men det er no jeg og faren også så da så ;) De var imidlertid kliss like av utseende som babyer. Gener er noen snodige greier...

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!