tirsdag 30. november 2010

{SELVHJELP} volume 13 ALKOHOL

"Kravet" til festing, eller at samværet mellom kvinner ofte innebærer endel røvdvin, kan jeg synes er koselig, men også et himla pes. For jeg vil gjerne være en super mamma, en bra lærer, en god kollega, en tålmodig og kjærlig partner. Jeg vil også gjerne være en god datter og slekning, og jeg vil være en god venn. Men jeg klarer ikke å kombinere alt dette med å sove for lite og drikke mye rødvin. Det går ikke, og jeg er ikke lei meg for det. Jeg synes rødvin er nydelig, men det holder med et glass til maten, kanskje to, men det må være opp til meg.
Bildet er fra Thomas og jeg var i Berlin. Eine Kneipe og middagsdrikken vår. Det var jo supert med øl og snaps til maten/kjøttberget hehe, og i seng før elleve.

3 kommentarer:

  1. Det er nok ikke alt som kan kombineres, og jeg synes du gjør klokt i å ha begrensninger.

    Jeg drikker ikke alkohol, men blir aldri oppfattet som noen festbrems av den grunn. Noen angrer vel kanskje på inntaket når de våkner opp morgenen etter.

    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg liker også vin, men det blir mindre og mindre av det. Fordi det går ut over andre ting. Ok, ETT glass vin er jo greit, men uhemma festing går på bekostning av nattesøvn. Og jeg trenger den søvnen jeg kan få.

    SvarSlett
  3. Veldig bra Ellen:) Jeg liker ikke rødvin, men tar gjerne en feste en gang i blandt(en skjelden gan i blandt...) for liker ikke at andre ting eller helsa mi skal lide på bekostning av alkoholen. Men det går fint å kose seg og å gå på fest uten alkohol:D bare så dumt at så mange andre ikke synes det og mener en er kjip når en ikke drikker....men de om det;)

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!