tirsdag 21. desember 2010

{SELVHJELP} volume 22 LYS

Har hatt møte på NAV i dag. At det skjedde på årets mørkeste dag var et bra symbol for meg. Nå kan det bare gå oppover! Jeg er lettet over å møte enda et menneske som forstår at jeg ikke er lat. Og som tar på alvor at jeg ikke klarer å jobbe nå. Som sier at jeg trenger hvile og behandling. Hun tror meg også når jeg sier at jeg HAR et bra privatliv og en bra jobb, men at jeg alikevel er utslitt, og at det mest sannsynlig handler om meg og mitt sinn. At mye jobb og bekymringer over lang tid - det har jeg vært dårlig på å takle. Vi er enige om at jeg må gå dypere i materien, at jeg må ha eksperthjelp på stresset. Og at det tar tid. Jeg har prøvd å bruke energi på å komme tilbake i jobb. Så nå må jeg først få orden på meg. Tid, tid, tid. Og ro.

Så til her og nå livet.

Jeg har en mann som elsker jula, og det er koselig!

Julepynten sniker seg inn her og dette er en av mine favoritter. En nisse som min venninne Birgitta har laget. Sjekk øredobbene, de er av det gamle slaget med sånn skrulås.

Og fra i morgen av blir dagene LENGRE!

1 kommentar:

  1. Så flott å høre at møtet på Nav idag gikk fint - det er godt å bli trodd og godt å få forståelse over at slike ting tar TID....mange av oss er jo så utålmodige (meg selv inkl) og vi vil jo "forte oss" hele tiden, for ikke å skille oss ut....fint å høre at du selv også aksepterer at dette tar tid....for det er vel ofte der problemet vårt ligger....det BLIR BRA tilslutt Ellen - HELT SIKKERT ;)

    Kos deg med julepynting, og den musa var jo knallfin;) morsomt med sånne ting som vekker gode minner:)

    Juleklem til deg fra meg:)

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!