søndag 27. mai 2012

TING JEG ELSKER - NESTEN MOT MIN EGEN VILJE : TIVOLI

Glorete magi

Få ting er mer harry OG tidløst enn omreisende tivoli. Som voksen er det helt bort i hampen, men ungene ELSKER det. Og jeg elsker det litt jeg også! I 17. mai helgen var det tivoli i byen, ungene ville sååååå gjerne dit, og jeg ble med. Nå er det Tønsberg Messa og tivoliet er fast innslag, men vi har ennå ikke tatt barna dit så de vet ikke hva det er. I dag morges var vi på tennistrening og barna så herligheten bre seg utovver stadionområdet. Så skal vi på tivoli igjen da eller?

Ungenes trening startet, jeg skulle løpe en tur, og da, før jeg fikk satt på iPoden kommer sangen: "Sommaren är kort", med Thomas Ledin. Dermed er jeg 12 år, jeg er på messa for første gang uten mamma og pappa. Det regner. På scenen står Thomas Ledin. Sommaren är kort er smellfersk, og jeg salig nyfrelst. Den gangen kunne man gå bak scenen etterpå og få autografer. Jeg lirka en Thomas Ledin plakat ned fra en vegg, og fikk den signert. Den hang leeenge på døra til rommet mitt.

Jeg gikk oppover og bort fra tivoliet. Tivolimusikken bærer langt oppi skauen. Min egen iPod musikk ble satt på vent, og jeg tenkte at ja, vi må nok på tivoli igjen, glorete og harry og grisedyrt som det er. Vi går i morgen den dag!


Storebror kjører og lillebror ler

Kjører og ler enda mer!

 Hvordan er det med deg og tivoli, elsk eller hat? (Har ikke følelsen av at noen er likegyldig til tivoli?)


Tivoli - estetikk!
Finfin søndag til deg fra meg!

Ellen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!