tirsdag 24. juli 2012

BØRNEHUSET PÅ LOUISIANA MUSEUM FOR MODERNE KUNST

Grunnen til at det ble Humlebæk barna og jeg reiste til var at jeg så gjerne ville vise barna
Louisiana Museum for Moderne Kunst  - og selvsagt at jeg ville dit igjen selv. Barna er ikke akkurat gale etter å gå på Kunstmuseum, men de får noen små turer innimellom. Dette blir et tredelt innlegg, et fra Børnehuset, et om parken og skulpturene av Alexander Calder, og et om barnas møte med en kinesisk kunstners verker.

Vi hadde nettopp sett mange marerier av Per Kirkeby. Denne er signert min egen Waldemar!

Herlig å fa male litt blandt all denne kunsten!

Børnehuset fra utsiden

Utsikten fra Børnehuset

Leirekonsentrasjon

Enkelt og lekkert!

Da vi hadde vært på museet en stund ute og inne, og hatt lunsj, var det tid for Børnehuset. Og ikke visste jeg hvilket behov barna hadde for dette! De falt inn i dyp konsentrasjon, malte og malte, formet leire og var helt stille i sitt arbeid. Og jeg kjente at dette var en så fin stund!

Tar du med barn på kunstutstillinger?

2 kommentarer:

  1. Museum er et "must" når vi er på tur. Ikke mange, bare noen utvalgte. Og type utstilling eller museum må avpasses etter alder på barna. Vi begynte å ta dem med da de var 3-4 år. Vitenskap, dyr og historiske begivenheter fenger alle aldre. Etter hvert har de fått være med på kunstmuseum og gallerier. En liten dose på hver tur. Det fine med å se kunst og utstillinger sammen med barn er at de alltid stiller spørsmål. Ikke alltid vi kan svare. Noen ganger ser ungene ting på en ny måte og gir oss store noe å tenke på...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mandagsmor, takk for at du deler og inspirerer! God søndag!

      Slett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!