torsdag 27. mai 2010

Lesing for store barn og litt Eurovisjon

Jeg kjenner veldig sterkt nå at det å blogge sånn veldig mye om hår og negler, det er ikke akkurat min greie og jeg kan nok si at: DET VAR DET JEG VISSTE!. Men nå må jeg liksom kjøre MGP løpet ut her. I går testet jeg ut CITY DRESSINGEN av Oslo i anledning Eurovisjon. Jaa, er det harry, ja det er vel det, men det er greit. Harry er litt fint og, synes jeg. Det som var gøy var kurset jeg var på i VEILEDET LESING for mellomtrinnet. Jeg ble kjempeinspirert og glad allerede FØR kurset begynte, og gleder meg veldig til å ta fatt med det fra høsten av. Det herlige med dette er at det er gjennomførbart uten at man trenger å gjøre hverken store eller innvilkede forandringer eller investeringer for å få til mer aktiv, grundigere, mer interessant og morsommere lesing. Dette er for barna når de har blitt habile lesere, men trenger å gå til et høyere/dypere nivå på alle typer litteratur. Hvis det er noen lærere som leser dette, og som har erfaring med veiledet lesing så vil jeg gjerne høre det. Også hvis noen av dere har meninger og erfaringer om norskverk på mellomtrinnet, vi skal nemlig kjøpe nytt! Nå er det bare en dag igjen av avtemmingene mine! God torsdag!

13 kommentarer:

  1. Jeg stemte for 60 talls jeg da;) Til rød jakke tror jeg det blir knall fint - og du er typen som bare blir kjempe tøff med det tror jeg (håper vi får se bilde uansett hva du velger)

    Og du; noen ganger er det helt ålreit å være litt ja til nei;)

    Ønsker deg en fortsatt flott oppladning;) både til det ene og det andre;)

    Klem fra Tone:)

    SvarSlett
  2. Gutta mine har veileda lesing på skolen, og både de og vi er veldig fornøyde. Det å bli fulgt opp på sitt nivå er ålreit - ofte blir flinke elever sittende og kjede seg.

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!