mandag 6. september 2010

Kultursnobb?

Jeg har en unge her som synger på Rompa mi. Det er han lille. Han store sang på den også for noen år siden. MYE. Så jeg spurte om de hadde hørt den på ordentlig. Anton sa: "Nei, egentlig ikke." Så hvor snobbete skal man egentlig være, tenkte jeg og sa at jeg hadde tenkt på at vi kunne kjøpe den. Stemningen hang med ett oppunder taket.

Jeg logget meg inn på iTunes og skrev Rumpa mi, men den fantes ikke. Rompa mi med o derimot fantes, og stemningen steg ytterligere. Samtidig som han lille eskalerte: "Mamma, skal vi dra og shjøpe rompe nå? Mamma, ikke le Mamma, vi må sjhøpe rompe NÅ!!!

Videoen her er en annen retorisk perle jeg nettopp fikk servert på Facebook. Og med den god aften alle!

Dermed trodde jeg dette innlegget var ferdigskrevet. Så hører jeg han lille som nå egentlig leker med biler si: "Mamma, vi skulle jo shjøpe EN rompe!" Hva vet barna mine om shopping og reelle behov egentlig?

5 kommentarer:

  1. Rompa mi er populør her og. Sangen, altså;)

    SvarSlett
  2. populÆr, ikke populør....

    SvarSlett
  3. Tror den sangen er en favoritt hos mange gitt....
    Men for all del, er vel helt normalt å schøpe rompe vel?
    Helma ble helt overivrig når Bare Egil sang nå, men tror hun lurte på om han ikke BARE kunne komme seg et hakk forbi bare?
    Fikk dere badet på lørdag? Har en jeger i hus, så her er det nok ingen sjangs for meg tror jeg.
    Skal du på kurs med Francielle?

    SvarSlett
  4. Jeg har veldig lyst til å dra på det kurset, men Torgeir er på jakt. Å kommer ikke hjem før mandagen etter :-( Veldig lei meg for det. Har fulgt med Francielle helt fra begynnelsen av sceappingen hennes. Var på scrappetreff hjemme hos henne for leeeenge siden. Kjempe koselig :-)
    12 grader brrrrrrrr!!!! Værste jeg har hørt hehe!

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!