onsdag 5. september 2012

HURRA FOR MANGFOLD I KLESKODE

Hijab i KIWIuniformen!
Når jeg ser en engelsk politimann med turban blir jeg glad. Når jeg handler på Marks and Spenser og ser unge jenter i kassa med hijab blir jeg glad. Og jeg har ønsket at mitt eget land var i stand til å integrere mennesker i synlige yrker i samfunnet like godt.

Spesialdesignet IKEA-hijab fra 2005

Jeg heier på IKEA som har hatt hijab i sin unifom siden 2005. Jeg heier på KIWI som nå har laget grønne hijaber til sine ansatte. Og jeg heier på forsvaret (for én gangs skyld!) som nå tillater både kalott, turban og hijab. Hurra, det er håp for verden tenker jeg da!

Og om du lurer på hva arbeidstilsynet sier om religiøst betingede hodeplagg så finner du det her.

Hvordan forholder du deg til hodeplagg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!