fredag 25. november 2011

TRAVELGUIDES: BOOKS I LOVE # 4


Jeg elsker reisehåndbøker! Disse to reisebøkene har jeg ikke lest. Jeg har nettopp kjøpt dem. Og gitt bort. Til min kjære. Som skal til Tokyo i desember. For jeg har reisefeber på hans vegne. Det er jo litt pes å reise selv. Planlegging og pakking og alt det. Så jeg å koser meg veldig med å reise gjennom andre. Og ja, jeg har jo nettopp vært i London, så nå er det Thomas sin tur. Disse bøkene ser jeg at blir symbolene på mye glede nå, under, og etter reisen.

Å ta hele familien til Tokyo ville blitt for kostbart for oss. Thomas har drømt om å reise dit hele livet, siden hans far var mye der da han vokste opp. Vi har våre kjære venner og forlovere der. Som han skal besøke. Det blir fint. Jeg gleder meg skikkelig så på hans vegne. Til å høre. Se bilder.

Nå har det seg sånn at jeg hadde glemt denne farsdagen som gikk av stabelen for et par uker siden. Så vi feiret en uke på etterskudd. Vi benytter nemlig enhver anledning til å overraske på senga med lys og hallåi, kaffe og en søt liten sak. Før den ekte frokosten. Det søte hadde jeg også glemt denne søndagen, så det ble hjemmebakt brød med honning. For Waldemar - søtskeptikeren - salami. Tilbake til utganspunktet av dette avsnittet: Jeg hadde litt dårlig samvittighet for at jeg hadde glemt, og Amazon - bestillingen min var ikke ankommet på reservefarsdagen. Så sannelig snublet jeg ikke over over denne kokeboka. Og følte at den måtte med. For sushidiggeren i dette innlegget er det store forventninger i luften!

Hva med deg, er du reiseguidefan, eller tar du ting som det kommer?

God fredag til deg, og helg!

2 kommentarer:

  1. Var nok mer gira på reisehåndbøker før enn nå. Nå er det så enkelt å ty til nettet, og peile deg inn på akkurat det du er ute etter.
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  2. Jeg elsker reisehåndbøker, men vil helst reise "dit" også;)

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!