mandag 22. november 2010

{SELVHJELP} volume 5 HUSKELISTER

På veien til et liv med mindre stress har jeg nå begynt å lage lister som varer. Når man er innmari sliten er ferdige lister perfekt, tror jeg. Jeg så en gang Kåre Willoch på besøk hos Skavland med barnebarnet sitt. En gutt i slutten av tenåra. Han fortalte om bestefarens lister. Han hadde lister for alt. For eksempel var det "Stenge hytta for vinteren" - liste. Nå har jeg ikke en deilig hytte ved sjøen å stenge for vinteren, men jeg tok hintet om prinsippet. Det har blitt med tanken i mange år, men nå har jeg begynt. Håpet mitt er at jeg skal slippe å være redd for å ha glemt noe oftere. Noen lister lager vi jo stadig vekk, om ikke på papiret så i hodet. Nå har jeg tre ferdig lagede lister. En for Vinterbading (ja, jeg bader i sjøen, kommer tilbake til det i et senere innlegg - det er også et "bli frisk prosjekt"), en for Hytteturer og en for Tur i skauen. Var overrasket over hvor lang den siste lista faktisk ble. Greia er jo at vi alltid glemmer noe når vi skal på tur. Plaster, vann eller noe. Jeg tror også familiedynamikken glir litt lettere med lister, far begynner i den ene enden og mor i den andre og ungene kan lese og være med. Så det skal bli flere lister, for slalåmtur og strandtur for eksempel. Hva med deg, har du den perfekte sekretærhjernen som alltid har plass til en liste til i hodet og aldri glemmer noe?
(PS: Blidene jeg har med i min {SELVHJELP}serie har Thomas tatt i Berlin!)

2 kommentarer:

  1. Jeg er et "listemenneske" i aller høyeste grad;)
    Veldig kule bilder, men det visste du jo he he.

    SvarSlett
  2. Lister er flott og ha :D Lag oxo en liste om posetive ting.. Skriv opp 3 posetive ting hver dag.. Den siste dagen i hver mnd kan du lese igjennom og se hvor mye fantastisk man egentkig opplever.. Det kan være mange små ting som man egentlig ikke legger noe i der og da.. Men da man ser alle disse tingene sammen utgjør de mye :) <3

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!