lørdag 31. desember 2011

KALOSJER - RETT OG SLETT

SWIMS kalosjer
Min kjære fikk til jul en gave han har ønsket seg lenge. Jeg har innimellom vært på Fretex for å sjekke om de har. En PERSIANERhatt av den gamle sorten som eldre herrer hilste på min mormor med da jeg spasrerte i byen med henne på 70-tallet. En vennine av familien har avsett sin arv etter en forfar. Thomas er en svært fornøyd herre nå!.




Jeg bekreftet at kalosjer ville passe perfekt. Ikke ante jeg at han var tiltenkt et par GULE. Siden jeg sjelden leser damemagasiner, eller annet Glossy, hadde jeg gått glipp av disse. Sett de i butikker, men aldri på. Og visste ikke at de er norske! Nå har jeg lest litt, og dette er klart en artig historie. Helt utrolig morsomt at dresskledde menn putter disse fargerike utenpå skoene sine rundt om i verdens metropoler.


 
For damer.
Ja, det var kanskje litt unødig informasjon.
Til å ha utenpå sko.
Tror jeg aner et behov her!

Thomas er ikke redd for å iklé seg noe som helst noe sted, så er dette selvsagt midt i blinken for ham! Modigere enn meg sånn. Han er særlig glad i fotside kapper. Som kunstnerkappe eller galabeya. Og han bruker arbeidsskjørt HVER dag fra mai til oktober!

Hva med deg, liker du å forsvinne i mengden eller skinne som en stjerne blandt gråstein?

Ha en fortryllende nyttårsavften enten du er alene eller på en heidundrende fest, - eller noe sånn midt i mellom!

Alle gode ønsker for et fredfult og frydefullt 2012 til dere alle søte lesere!

Ellen

5 kommentarer:

  1. Min mann har brukt sånne i mange år men det blir mer tradisjonelle farger som passer till dressen.
    De gule er jo helt topp og vil nok gjöre en hel del for humöret på en regnig dag. Jeg visste ikke at disse var modeplagg men det er ikke så rart.-Og ikke at de er norske heller.
    Dameskoene er nydelige og noe jag helt sikkert ville önsket meg for noen år siden, men nå er det for det meste lavesko og det mer behagelige som lokker. -Men gjerne med farve!

    SvarSlett
  2. Her er det litt mere feminine og kvinnelige alternative Ellen :-)

    http://blogpop.com.br/mulher/moda/guarda-chuva-para-princesinhas/

    Ønsker deg og dine et flott nytt år!!

    SvarSlett
  3. De kan brukes til både høye og lave sko Bente!

    SvarSlett
  4. Kalorier vekker gamle, gode minner! Jeg kommer jo fra "kalosjebyen" hvor det ble produsert kalosjer før i tiden. Faren min bruker vel sine enda til tider, men de er nok av den mer anonyme sorten;) morsomt at de har kommet på moten igjen. Min bestefar hadde en slik koksgrå persianerhatt, og den syntes jeg alltid var så flott! Morsomt å mimre litt ja til gamle gode tider. Her i gummibyen brukte vi også gummidekkslanger til baderinger. Husker mange somre med gnagsår under armene:0)
    Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år med eller uten kalosjer!
    Klem fra
    Mette

    SvarSlett
  5. Jeg er nok ikke en som liker å være en blant mange. Jeg liker nok at folk vet hvem jeg er, eller at jeg kan være unik da. :)

    Veldig koselig blogg du har! :)

    Og sååå morsomme "støvler" ;)

    Klem! :)

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!