fredag 31. august 2012

AGAPANTHUS - BLOMSTRER ENDELIG!

Min helt egen agapanthus
Den afrikanske liljen Agapanthus er en av mine aller største favoritter. Så da jeg oppdaget den på det lokale gartneriet for omtrent ti år siden slo jeg til! Og pottet den friskt om i en større potte så den skulle trives. Det viste seg at den slett ikke gjorde, men for sent fikk jeg vite at den blomstrer når den tror det er krise, som med så mange andre planter. Så når røttene står tett blomstrer den. Og det gjør den nå. Ti blomster! Det hører også med til historien at jeg holdt på å glemme den i kjelleren i våres, så da vi endelig tok den opp hadde den fått for lite lys og vann og for mye varme. Det var nok på nippet at jeg mistet den. Så takk du fine plante!

2 kommentarer:

  1. Min favorittblomst! I år ble det ikke mange blomster for jeg hadde kjöpt en ny. Jeg glemte nemlig å ta inn mine vakre agapantus for vinteren i fjor..... Har hatt tre eller fire ulike; den store som er tykkere vintergrönn i bladene er nok min favoritt. Ti blomster var jo fantastisk. Virkelig värdt å vente på!! Ha det godt!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg får en sånn veldig fellesskapsfølelse når jeg forstår at andre liker godt det samme som meg. Fin og god dag til deg Bente! Klem

      Slett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!