tirsdag 3. september 2013

tap og vinn med samme sinn, eller?

Jeg har spilt min aller første tenniskamp. Og jeg tapte hele greia så det suste. Nummer fire av fire. Det var bare fire i dameklassen denne gangen. Barna spilte på lørdag. Herrene spilte fra fredag til søndag, fordi de er så mange. Det samme med ungdommene.
Image
Barna startet med å spille i regn. Så kom sola, og skinte hele helga!
Jeg syntes det var veldig gøy, men jeg må innrømme at jeg syntes det var litt dritt å være dårligst. Selv om jeg egentlig ikke synes det gjør noe. Konkuranseinstinktet er ikke den sterkeste kraften inni meg. Så det går greit. Og jeg vet at jeg egentilig bare konkurrerer med seg selv. Alikevel var jeg nok litt skuffet. Jeg innrømmer det.

Så spurte barna hvordan det hadde gått da. Og da, det som da skjedde da var at jeg lettet kunne fortelle dem at jeg tapte, jeg vant ingen av kampene. Og jeg kunne gi den opplevelsen til dem at jeg hadde hatt det gøy likevel. Tap og vinn med samme sinn, faktisk. Så ble jeg egentlig glad for at jeg ikke vant, for da kan også barna være trygge på at de kan komme hjem med tap.

Ha, nå er jeg faktisk veldig glad for at det gikk som det gikk!

Og du, har du et knugende konkurranseinstinkt?

6 kommentarer:

  1. Alltid kjedelig å være dårligst, ingen vil vel være det..

    Det er lettere for meg å komme inn på denne sida enn wordpress, ja. Skal sjekke fra jobb-pc'n også i morgen. Derfra har det nemlig vært ekstra utfordrende. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha Elisabeth. Kan det ha noe med nettleser å gjøre? Jeg merker at Safari går dårlig men Firefox greit feks. Vil jo helst ha en blogg som funker uansett da.

      Slett
  2. That is an extremely smart written article. I will be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful information. Thank you for the post. I will certainly return.

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!