søndag 5. desember 2010

{SELVHJELP} volume 16 Å BO MED MENN


I dag hadde jeg egentlig tenkt å blogge om orden igjen. Jeg rydder bilder på PCen fra et år tilbake. Så kom jeg over dette bildet. Tenkte på når det kunne ha vært. Hm, 6 øl på bordet, det må jo ha vært noen som skulle spise hos oss i nærheten. Men min elskede ser jo rimlig avslappet ut til tross for øllet og det at det bare er fire tallerkner på bordet. Så hvorfor dette bildet? Etter en nærmere billedanalyse husket jeg. Mine tre kjære er avslappede og fornøyde. Barna har dekket på. Det er bare vi som skal spise, vi fire. Koselig å sitte ved siden av hverandre da! Far har sørget for øllet. Siden jeg ikke drikker så mye øl svarer jeg ofte når han spør om jeg vil ha en øl: Kan jeg ikke bare få litt av deg? Så med seks øl på bordet er det mye som tyder på at far har jobbet mye, det er varmt og det er HELG. Og alle de øllene har igjen med det praktiske å gjøre: Far griper gjøremålene an på enklest mulig måte, det er bare å ta tak på toppen, ikke noe dra ut to øl og så må man kanskje gå inn igjen etter en til. Neida. Far setter bare 4 øl tilbake i kjøleskapet etter middag. Mor lager middag og fotograferer. Ha en herlig uke, med eller uten karer! Og ps: Hannkatten AMIGO var ikke til stede da bildet ble tatt!
Og PS 2 en tilføyelse: Ja, det er helt riktig som min kjære venninne påpekte i en mail til meg, at jeg hadde behov for å vise at min kjære ikke har et alkoholproblem ved å si hvor mange øl som gikk tilbake i skapet. Huff da. Så mye for bohemlivet....og den frie kunsten. Hilsen stressa streiting.

1 kommentar:

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!