torsdag 6. oktober 2011

SELVHJELPMED SKRIVING # 33 ART JOURNALING

En av mine aller  første Art Journaling sider.
Laget på CASAtreffet høsten 2011


INNI MEG ER DET EN LITEN JENTE SOM TRENGER OMSORG. DET MÅ JEG HUSKE.
Små jenter og gutter inni oss reagerer slik vi lærte da vi var små. Fikk vi mye kjeft som barn, blir vi stresset når vi hører kjefting som voksne. Levde vi med lunefulle voksne, blir vi stresset av uklare og urimlige budskap. Selv om vi vet at vi reelt sett ikke er i en farlig situasjon så setter alarmberedskapen inn. Jeg må huske at det er den lille jenta inni meg som blir redd, og ikke voksne meg som vet at jeg ikke er i en farlig situasjon. Det er den lille jenta som trenger trøst.

Selvhjelp med skriving har handlet om å fortelle litt her i bloggen om min tilstand, jeg ville skrive meg frisk, men jeg fant ut at jeg ikke fikk det helt til uten å være alt for personlig. Og det var jeg ikke klar for. Nå har mye skjedd med meg, jeg har lært mye om å mestre livet mitt. Og jeg har lyst til å dele litt av det. En livslang prosess. Lærerik og morsom og viktig!  

Selvhjelp med skriving har også blitt til å skrive i "Jeg er bra - boken" som Mia Törnblom anbefaler. Der skriver man hver dag tre ting man er fornøyd med å ha gjort, tre ting man takker for, og tre ting man trenger hjelp til. Jeg ble tipset om Mia Törnbloms bøker da jeg gikk på stressmestringskurs hos Kirsten som driver Inspiratus. 

I helgen var jeg på Art Journalingkurs. Maling, stempler, ukebladklipp, håndskrift. Her er virkelig alt lov. Jeg kjente at hele kroppen min åpnet seg opp etter det kurset, det. Det å lage en bok av ting jeg har lært -, og lærer på min vei, er GULL! Jeg kan bla tilbake, se og bli minnet på gode tanker, lure triks. 

Jeg takker 

God dag til deg!

5 kommentarer:

  1. <3!!
    Så bra at du deler, Ellen!! Og så koselig at jeg har hjulpet deg med noe! Stå på!! Og ta vare på den lille jenta! Hun trenger trøst og omsorg og varme!!
    Jeg blir så varm i hjertet!!
    KLEMS

    SvarSlett
  2. Blir spennende å se hva du kommer til å trylle fram!

    SvarSlett
  3. For en flott side og noen flotte ord, viktig ord!
    Ha en god helg Ellen og takk for sist.
    klem

    SvarSlett
  4. Så fin siden. Nydelig!

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!