torsdag 23. august 2012

THANK HEAVEN FOR TWITTER ALTSÅ!


Før jeg ble mamma kunne jeg bruke mye tid på å følge med på smått og stort i samfunnet. Jeg hørte på P2, og jeg kunne sitte hele lørdager på kafe og lese aviser. Så lenge at det gikk over i ut - på - byen - tid, faktisk.

Da vårt første barn ble født tok det ikke så lang tid før jeg ble engstelig for at ungen ville ta skade av nyhetssendingene. Så vi sluttet å se Dagsrevyen, og har ikke begynt igjen. Kveldsnytt blir for sent, og debatter synes jeg er helt bånn i bøtta.

Så blir man jo litt utafor da. Selv om jeg leser aviser og hører nyheter i bilen, så blir det så som så med fordypingen. Det kan ta noen dager før jeg oppdager hva som er snakkisen. Og det liker jeg dårlig.

Så er det fint med titter altså, for der deles jo aktuelle artikler villig vekk.

Takk til alle dere som deler!
Jeg liker å vite hva som rører seg, men jeg orker ikke å høre på søplete presentasjoner og journalister som missbruker smarte folk ved å avbryte dem i interessante resonnementer. Jeg vil høre hva smarte folk har å si, ikke krangel og halvkvedede viser.

Så thank heaven for Twitter da. Der er det mye bra folk som deler linker til bra artikler. Folk som har det som jobb å følge med på hva som rører seg i samfunnet.

Jeg har funnet noen fine folk jeg følger på Twitter. Du finner dem på kontoen min som er ellensoase.

Har du noen tips til inspirerende mennesker på Twitter?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!