torsdag 9. desember 2010

{SELVHJELP} volum 18 EN HERLIG ARV


Noen mennesker er velsignet med lite sentimentalitet over gamle ting. Jeg er dessverre ikke av den typen. Jeg forsøker å si til meg selv at jeg kan ikke ta ansvar for det andre mennesker har besluttet å anskaffe, men jeg har en vei å gå altså. Nå begynner dette huset å ta form i kraft av at vi er nesten rundt hva dyptgående rydding angår. Og det er en stor lettelse. Her er eksempel på en arv jeg setter stor pris på. Jeg har gitt bort nesten alle CDene mine, alt er på pc / iPod, men det meste av LPer har vi tatt vare på, og fått opp, med ny platespiller. LPene ble kjøpt i min studenttid, som varte over en tiårs periode. Jeg har snudd hver skilling for disse LPene og derfor er de også muligens evigvarende, om du forstår. Så kom arven fra svigermor, som har flyttet fra hus til leilighet. Her er åtte herlige perler fra den samlingen. Barneplater og Jazz fra 60-tallet. Jeg hører igjennom en hver dag og setter i hylla når godkjent. I disse Cornelis tider var jo denne basunengelen av en visesanger et funn!!!!

2 kommentarer:

  1. Ja - tenk om man kunne dele litt med seg av den porsjonen man har fått utdelt av nostalgi og sentimentalitet. jeg har tydeligvis fått 99 % av de 100 % som ble delt ut til søsteren min og meg.

    Glad Jul med Dizzie Tunes var søsteren min og min sin eneste julekassett hele barndommen. Jeg kan alle sangene på rams - og alle verbale krumspring. Den ble borte etter flere flyttinger på 90tallet - men så fant jeg og mannen den igjen på et marked igjen for noen år siden. Fortsatt bare på kassett - og jeg vurderer å bruke et firma som overfører kassett til cd - bare for å få en - nettopp sentimenalitets- og nostalgitrip.

    SvarSlett
  2. Herlig samling! Det var mange av dem som jeg kunne mimret over ja;) Særlig smurfene #fnis#. Ha en fortreffelig søndag og kos deg med samlingen din. (Jeg tror vi har noe på loftet hjemme jeg og, skal jaggu sjekke en dag)

    Takk for gratulasjon!! Klem

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!