onsdag 1. august 2012

SÅ TIL DE GRADER FORFØRT AV ALDERSKOMPLIMENTER




Jeg skulle egentlig kjøpe en foundation, og da var det denne fra SMASHBOX herren anbefalte. Sminke varer så lenge at det er skjelden jeg trenger en fornying på den fronten. Det er heller ikke ofte jeg støter på helhjertet engasjement i et parfymeri, og enda skjeldnere begås den entusiasmen av en mann. Muligens derfor damer går bananas i dette parfymeriet. Jeg sto en gang i kø bak to venninner, de hadde lukseriøse vesker og store diamanter, og jeg hørte selgeren si noe sånt som:

- Nå vet jeg ikke hva jeg skal anbefale dere altså, dere har jo alt her!

Når jeg nå faktisk hadde fått audisens hos parfymøren, ville jeg benytte anledningen til en god samtale om sminke, så jeg sa:-  Ok, da er det noe jeg gjerne vil snakke om. Og selgeren svarte: - JA, kom med det du! Så lo vi litt, ordet terapi ble nevnt, og vi lo litt igjen, til jeg tok meg sammen og la frem mitt ærend.

Jeg ville gjerne ha tips til rask sminke som holder hele dagen uten at jeg ser mørk og streng ut - tilpasset et image som voksen dame. Og dermed glapp jeg plutselig ut med at jeg nettopp har fyllt 45, til tross for at jeg har bestemt meg for ikke å sutre over alderen min.

Og det var da altså - jeg går så langt som å si at mannen BRAKK sammen. Han uttrykte et sjokk i beste Jan Thomas stil, og spurte ER du virkelig 45, og nei det går ikke an, og sånn fortsatte det. Jeg ble forlegen og glad, og tenkte som gutten i Prøysensangen: - Du si'r det for å trøste du, eller rettere: - Du si'r det for å selge du. Men altså; What ever! Jeg var jo ute etter å få en look som kler meg som 45 - åring, så det skulle bare mangle.

Han mente nemlig at med disse verktøyene vil jeg bare se så fresh ut! Et sånt utsagn er det bare å sluke rått, og betale sånn bitte lite grann for.

Klar for livet etter 45 nå med disse godsakene:



Concealer, lipgloss (som er veldig nedtonet på), eyeprimer og øyeskygger


Har du noen svakheter som lett gir mersalg?

5 kommentarer:

  1. Hihihi....hørtes ut som en herlig selger og mann! Jeg hadde garantert blitt forført! :)

    SvarSlett
  2. Hvor var dette! Tenkte ta meg en pilgrimstur dit når jeg selv runder neste milepæl...

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var Kicks på Farmandstredet i Tønsberg.

      Slett
  3. Åh, for en selger, og velfortjent ros, Ellen! Sist jeg var i parfymeriet kom en lett oversminket jentunge (ok, kanskje hun var 25..) klaprende på skyhøye hæler og ville ikke selge meg hudkremen jeg var ute etter. Neida, hun ville ha meg ett hakk OPP i serien, altså krem for damer med dårlig hud og mye rynker... Up yours, lady tenkte jeg,og gikk:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja da skal man være varsom altså! Selv har jeg bedt om 50+ kremen helt frivillig.....

      Slett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!