onsdag 17. oktober 2012

NÅR MAN ABSOLUTT MÅÅÅÅ BADE

Iskalde steiner mot bare føtter, blir varmt etterpå!!

Havet slår mot land - og kanskje mot en forkjølelse!

På de andre bildene har jeg jukset med varme filtre. Så høstgrått er det egentlig, med skumtopper.

Badehuset i Åsgårdstrand, der man kan gå rett inn i varm dusj. Og Badstu. Himmel på jord!

De siste to åra har jeg badet i sjøen minst en gang i uka, året rundt. Jeg har ikke vært forkjøla i løpet av denne tiden. Faktisk. Siden omtrent påske 2011 har jeg spist ett fedd hvitløk om dagen. Pluselig en dag i august hadde vi glemt å kjøpe hvitløk. Hvitløken fikk ikke en så lang pause. Men badingen har av ulike grunner uteblitt siden august. De tre siste ukene har jeg vært forkjøla. Så. I dag måtte jeg bade. Selv om jeg var gjennomkald på forhånd.

Jeg trippet utover våte steiner i vind og sno, i badedrakt. Helt alene. Fordelen når det er så surt i lufta er at det ikke er særlig kaldere i vannet. Ble ikke svømming altså. Bare dypping. Men nå er blodsirkulasjonen på topp. Så spent på om forkjølelsen slipper taket. Spedde på med litt sjokolade med chilli for sikkerhets skyld.

Har du et triks for å holde høstforkjølelsen unna?

1 kommentar:

  1. Misunner deg badinga;) Av forskjellige årsaker ble det med den ene sesongen på oss, men jeg savner det virkelig...

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!