torsdag 18. oktober 2012

DETTE GLEDER JEG MEG TIL # 1 PARIS

Gleder meg så til å reise til Paris. Jeg har vært der noen ganger før. Først på min egen språkreise som 15-åring, så på Interailturer til au pair - venninner, og mange ganger som reiseleder for EF- språkreiser.

Dette er første gang jeg reiser som voksen, uten å ha ansvar for noen. Første gang etter at jeg har studert kunsthistorie. Og for første gang med penger til litt shopping. Og kjæreste, for ikke og glemme. To år siden vi var på tur bare vi to. Til Berlin. Fire dager denne gangen også.

Det blir Parisisk her nå. Før reisen, og etter.

Jeg gleder meg til å iPhone - fotografere med mine nye redigerings- apper.

Og til å se, og se.

Har du noe forhold til Paris?

4 kommentarer:

  1. Jeg har bare vært i Paris en gang. Da med et tantebarn, og med Euro Disney som et av målene. Ellers så var vi på alle typisk turist steder, og litt mindre på shopping. Vi koste oss, og jeg tenkte da at hit må jeg tilbake en gagn, hit også :) Og det skal jeg, helt sikkert

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Jeg har også vært i Paris bare én gang, sammen med mann og eldste datter, og da ble det de vanligste turiststedene. Som de fleste andre storbyer får man bare en liten smakebit ved første forsøk, og Paris er en flott by som gjerne kan besøkes igjen. Hadde med en klassebamse på turen, og hvis du gidder kan du lese om reisen på hjemmesiden hans: http://buflod.net/ragnar/sider/frankrike.htm
    Om et dårlig hotellvalg i Paris:
    http://karisbyferier.blogspot.no/2011/10/aldri-mer-trestjerners.html
    Noe som ikke har med Paris å gjøre, men som kan anbefales hvis du likte bamsen og liker litteratur :)
    http://buflod.net/ragnar/sider/hurtigruta.htm

    SvarSlett
  4. Jeg har nettopp kommet hjem for en uke siden, etter mitt aller første besøk i Paris, og med hele familien på tur ble det nok en typisk "turist-tur"... :-)
    Men, reiser gjerne tilbake, kanskje bare meg og "gubben" engang..??..

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!