lørdag 20. november 2010

{SELVHJELP} volume 3 SØVNEN

Søvn, søvn, søvn. Jeg har trodd at jeg de siste årene har begynt å klare meg med mindre søvn. Det ser ut til at det ikke stemmer. Bare at jeg har klart meg med mindre søvn i en periode. Da Anton var liten fikk jeg sove mye i helgene. Thomas sto opp. Da Waldemar kom var det Thomas som var sliten. Så har jeg stått opp både om natta og om morgenen. Kanskje det er det som er problemet. Søvn. Vi har tatt noen grep den siste uken. Barna på samme rom. Thomas i rommet ved siden av dem, og jeg sover helt i fred. Problemet er at det er jeg som våkner når noen gråter og resten av huset helst skal sove videre. Men det har bare skjedd en gang på denne uken. Natt til i går fant jeg frem noen gamle ulltepper. Et under meg og et over, og dyne på toppen. Og det klødde, noe helt vanvittig, men jeg hadde bestemt meg for å holde ut. Og det var deilig og varmt. Med åpent vindu. Sov hele natta igjennom uten og våkne, til halv sju. Uthvilt. Genialt. Ulla miiiiiiii!

PS: Jeg må ikke på det julebordet, men jeg har så lyst. Vi skal på JuleLATTER med Anne Cath Hærland, Dagfinn Lyngbø og Are Kalvø. Middag på Ylayali. Hotell. Skal prøve å tenke på at jeg gleder meg. Orker jeg ikke så orker jeg ikke, men jeg MÅ jo ikke tenke på det nå. Det er det. Tankene.
PS 2: Og se: Jeg har en RAK på gang, på siden her. Bli me'!

1 kommentar:

  1. Takk for at du gir av deg selv Ellen;) har sendt deg en melding via FB;) Klem:D

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!