fredag 2. desember 2011

BOOKS I LOVE # 5 JUL I BAKKEBYGRENDA





Mye Moro i Bakkebygrenda
Bakkebygrenda
Jul i bakkebygrenda har jeg lest for mange barn. Og når vi har lest den så er det jul inni alle som har hørt på, tror jeg. Bakkebygrendajula er er selveste drømmejula for meg. Og inspirerer stadig til å holde fast ved det som er viktig for meg: Snille voksne som er med på leken. Å være sammen, spise godt, ha god tid. Lek og tull og tøys. Vår utgave av Jul i Bakkebygrenda finnes i boka som heter Mye moro i Bakkebygrenda. Den er nesten istykkerlest av min far, tante og onkel fra begynnelsen av 50-tallet! Fortellingen finnes i egne billedbøker og på lydbok.

Jeg leser stadig at noen irriterer seg over at foreldre leser klassikerne for barna sine. For meg er det viktig å lese det som jeg synes er bra. Gode opplevelser som jeg har hatt vil jeg gjerne gi videre til barna. Så utelukker ikke klassikerne at man leser samtidslitteratur! Jeg synes begge deler er fint, og viktig.

Hva er din favotittjulefortelling?

Stor sjanse for å vinne RAKen min siden ingen foreløbig har vært inne og meldt sin interesse. Mulig det var en dårlig dag å lansere den på. 1. des er det mye som settes i gang. Eller kanskje Conscious Parents er en litt too much tittel. Ja ikke vet jeg, men velkommen skal du være!

God fredag til deg fra Ellen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!