fredag 27. juli 2012

LATE MORGENER OG KORTERE DAGER - MER SØVN - OG PLUTSELIG ER EN NY TID HER!

Finner på litt annet når vi ser TV da,
med pappas hansker og en hatt for eksempel! 

Litt trøtt ennå?

Så endelig fin frokost

Det er slutt på tiden da vi byttet på å sove lenge, pappaen og jeg. Det er slutt på den tiden da dagene startet klokka fem og det var et mareritt når vi skulle stille klokka tilbake, for da startet jo babyens dag kl 04.00 plutselig. Det er slutt på den tiden da jeg syntes det var fint for meg, men håpløst unødvendig for de ansatte at KIWI åpnet 07.00, også på lørdager. Da jeg trillet rundt med handlevogna der inne og så at i alle de andre handlevognene var det også bleier, babygrøt, bananer og våtservietter. Det er slutt på den tiden da vi så Teletubbies om igjen, og om igjen, og ikke orket annet fordi vi hadde fått så lite søvn.

Det er en stund siden jeg måtte stå opp i 0.6 - tida med en som måtte på do, og dermed fikk ikke jeg sove igjen. Alt dette er over, nå lister barna seg ned og ser på NRK Super uten at vi hører dem. Og hjælp, da blir dagene like korte som jeg husker de ble lange da vi fikk barn. Noen ganger. For absolutt nytt av denne sommeren er at barna har begynt å sove litt lenger om de har vært lenge oppe. En tid er forbi, en ny er her. Og det er koselig når de kan være lenge oppe også, ha overnattingsgjester og rangle litt. Det er ferie det!

Så til deg som får lite søvn for tiden, det er en tid for alt!

God dag, uthvilt eller ei!

Ta gjerne en titt på min upretensiøse, billige, men akk så kjekke Give Away HER:

3 kommentarer:

  1. Åh, takk for dine skjønne, oppmuntrende ord. Jeg trengte de i dag :) her er det nemlig ikke slutt på den tiden enda..men jeg gleder meg litt til det kommer en ny tid..Det er vel lov å si det? ;) Takk for fint innlegg - og så fin blogg du har her. Jeg kommer gjerne tilbake her hos deg :) god helg til deg!!

    SvarSlett
  2. Det er lov å si, Spirea, for selv om vi elsker ungene og vil alt det beste for dem så er det hilmla slitsomt å være så trøtt, man er jo ikke helt seg selv. Og det er ikke så lett å gå i seng så fort man har litt tid for seg selv heller, deilig å ha noen egne tanker innimellom, og sysler. Lykke til, det er over før du aner det!

    Så hyggelig at du kikker innom og liker bloggen, takk for koselige ord på morgenkvisten!

    Finfin helg til deg også!

    SvarSlett
  3. Vi hadde jo nådd det stadiet der vi slapp å stå opp så innmari tidlig, og da fikk vi et nytt barn....Nå nærmer hun seg tre år, og det går seg til;)

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!