lørdag 29. september 2012

MYR GUTTEN MIN - MYR!

Barna og jeg var på hyttetur for noen uker siden. Fint å være med dem alene. Kommer mer innpå dem da, enn når det er andre voksne å skravle og drive amatørselvutvikling med.

Man forstår jo at ungen har sett for mange hurtigoversatte barnefilmer når han sier:

- Jeg skal bare komme meg over denne SUMPEN her mamma!

- Myr gutten min myr! - er det jo fristende å svare da.

Et annet fremmedord vi - eller NOEN - har importert her i huset er BORGERMESTER. Altså ordfører er et fremmedord, mens ungene vet hva en borgermester driver med. På NRKSuper! Jada, vi har bare statskanalene. Det er selvfølgelig noe jeg har funnet på, eller insistert på er vel mer sannheten. Altså å bare ha statskanalene.

Er du en importør av låneord??

God lørdag fra

Ellen

1 kommentar:

  1. Ja, vi har importert mange svenske låneord. Og vi har også bare statskanalene. Men ser veldig lite på dem. Og guttungen vet godt hva en sheriff er. Og ninja.

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!