lørdag 15. september 2012

PELARGONIA IN MY HART!

En helt ekte Mårbäcka!


Denne pelargoniaen fikk jeg for mange år siden av en kunstner jeg møtte da jeg hadde sommerjobb på Galleri Espolin i Kabelvåg. Hun hadde fått en avlegger da hun var hjemmehjelp på Gotland mange år før dette igjen, og jeg fikk en avlegger da jeg besøkte henne i Stockholm! Så dette er ekte vare!


Jeg har mange av denne gamle typen i hvitt også. De har blitt tatt vare på av slektningene mine i fire slektsledd. Kommer du forbi deler jeg villig vekk. Jeg vil gjerne at disse gamle plantene holdes i live, og jo flere som har dem, jo større sjanse er det for det. 

God høst, med pelargonia eller noe helt annet! Ellen

PS: Har du lagt merke til at jeg har en Polarn O. Pyret GIVE AWAY på gang? Hvis ikke finner du den på siden her!

7 kommentarer:

  1. Men hva gjør du for å ta vare på dem? Må de settes i kjelleren og slikt? Flytter du dem ut og inn etter sesong? Jeg kjøper alltid pelargonia til å ha ute om sommeren, men de blir liksom så stusselige etter sesongen...
    Hilsen en som er glad i blomster, men ikke egentlig kan så mye om dem...;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, helt riktig! De må i kjelleren, lite lys, lite vann og lite varme vinteren igjennom. Så gjelder det å ta de opp i mars en gang helst - jeg glemte helt mine i år så det var nære på. Så er det lys, vanning og klipping som gjelder.

      Ja, de er pjuskete om høsten. Jeg har dem ute til frosten kommer, så ned i kjelleren. Setter dem ut etter søttende mai, når det kommer noen fine dager.

      Lykke til! Du får gjerne en avlegger til våren!

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. replica bags gucci replica gucci s1m12v2e22 9a replica bags replica bags qatar replica hermes handbags v3s64j9r78 replica bags philippines wholesale replica bags in uk blog here d1v38g6v77 replica bags lv

    SvarSlett

Setter pris på alle typer meninger, og ber om at du kommenterer med navn og med respekt for andres meninger og bakgrunn. Takk for at du er innom, og takk for at du bidrar!